فوز كبير لليمين المحافظ بانتخابات اليونان.. ما مصير اللاجئين؟

فاز حزب “الديمقراطية الجديدة” (وسط يمين) في الانتخابات البرلمانية المبكرة، التي أجريت أمس الأحد في اليونان، ما يمكّنه من تشكيل الحكومة بمفرده، لينهي أربع سنوات من حكم اليسار. وأفادت معطيات وزارة الداخلية، أمس، بأنه تم فرز 67% من الأصوات، وبلغت نسبة المشاركة 57.2%.

ويُعرف الحزب اليميني الذي فاز بالانتخابات بعدائه للاجئين، على عكس حزب اليسار الذي طالب مراراً بدعم اللاجئين في تركيا، وذلك بعد توصل أوروبا إلى اتفاق مع أنقرة، في 18 مارس 2016، لمنع تدفق اللاجئين. وترقب لاجئون نتيجة الانتخابات وسط مخاوف على مصيرهم.

غدا الاحد 7-7-2019 . الانتخابات اليونانية العامة يواجه ألكسيس تسيبراس رئيس الوزراء الحالي من حزب سيريزا منافسه القوي…

Geplaatst door ‎عشتار للهجرة واللجوء‎ op Zaterdag 6 juli 2019

وأظهرت المعطيات أن حزب “الديمقراطية الجديدة”، برئاسة كيرياكوس ميتسوتاكيس (يسعى لتغيير قوانين الهجرة واللجوء في بلاده)، حصد 39.6% من الأصوات، ما يمكنه من حجز 158 مقعداً من أصل 300 في البرلمان، ويسمح له بتشكيل الحكومة بمفرده. وحل حزب “سيريزا” (يسار)، برئاسة رئيس الوزراء أليكسيس تسيبراس (الداعم للاجئين)، في المرتبة الثانية بـ31.6% (86 مقعداً)، لينتقل من الحكم إلى المعارضة.

في حين حلت “حركة التغيير” (كينال) في المرتبة الثالثة، بحصولها على 8% من الأصوات، ما يمنحها 22 مقعداً، وبعدها جاء الحزب الشيوعي بـ5.3% من الأصوات، ليحصل على 15 مقعداً.

بينما حصد حزب الحل، وهو يميني متطرف، على 3.77%، ما يمكنه من حجز 10 مقاعد، وحصل حزب “ميرا”، برئاسة وزير المالية السابق المنشق عن حزب “سيريزا”، يانيس فاروفاكيس، على 3.47%، ليحصد تسعة مقاعد.

أما حزب الفجر الذهبي اليميني المتطرف فحصل على 2.97%، وهي نسبة لا تؤهله لدخول البرلمان، حيث لم يتخطَّ حاجز الـ3%، بحسب ما تم فرزه حتى الآن من الأصوات.

5 Comments

  • Have you got a telephone directory? http://planetsuzy.fun/ planetsuzy.org If the government were reopened and the threat of default were removed, Hoyer said he would gladly launch talks to try to narrow differences between Democrats and Republicans on spending. He said Democrats have already compromised on this front by accepting automatic spending cuts that were part of the stop-gap measure to fund the government that has stalled in Congress, prompting the shutdown.

  • I don’t like pubs http://silverdaddies.fun/ silverdaddies.com U.S.-Russia ties are at one of their lowest points since the Cold War. Tensions over the Syrian conflict have been compounded by differences over human rights and the fate of fugitive ex-U.S. intelligence contractor Edward Snowden, to whom Russia awarded asylum.

  • Special Delivery http://xhamster.in.net xhamster live Yet Rasanayagam notes that doctors will never have the sort of scientific proof about environmental chemicals that they have for other products, such as new drugs. First, that’s because it’s unethical to deliberately expose women and their fetuses to a potentially harmful substance. Second, breast cancer can take 60 or 70 years to develop. So even a very large trial would take decades to produce results.

  • We’d like to offer you the job http://efukt.fun/ e fukt PARIS, July 26 (Reuters) – Aerospace group Safran raised its full-year profit forecast on Friday after postingstronger-than-expected first-half earnings buoyed by theeconomically sensitive spares market for civil jet engines.

  • I’m happy very good site http://keezmovies.in.net/ xkeezmovies He took over in 2003 on the death of his father Heydar, who in turn had ruled since 1993. No election in the 20-year Aliyev era has come close to meeting recognised standards of fairness, competitiveness or transparency.

Comments are closed.